Microsoft и Adobe започват партньорство в сферата на маркетинга и рекламата

Microsoft и Adobe Systems обединяват сили, за да направят софтуерните си продукти за маркетинг и продажби по-конкурентни на предложенията на Salesforce.com и Oracle Corp., обявиха двете компании, цитирани от Ройтерс.

По време на годишната конференция на Adobe компанията заяви, че ще работи с Microsoft за създаването на възможност за споделяне на данни между маркетинговия софтуерен пакет на Adobe, който тя преименува на Experience Cloud, и софтуера за продажби на Microsoft, наречен Dynamics. Всичко това ще помогне на софтуерните системи да работят безпроблемно заедно.

„Това ще позволи на клиентите да отидат отвъд сегашните софтуерни системи“, коментира Скот Гутри, изпълнителен вицепрезидент на подразделението за облачни и корпоративни услуги в Microsoft.

За Adobe, която е позната сред потребителите предимно със своите софтуерни предложения Photoshop и Acrobat PDF, това партньорство се базира на сделка, която тя сключи с Microsoft още миналата есен за използването на облачната система Azure.

Adobe насочва все повече усилия в софтуера за маркетингови решения предлагани от компании на компании, откакто придоби Omniture Inc, фирма, която помага на собственици на уебсайтове да следят трафика към него. Сделката беше сключена през 2009 г. и е на стойност 1,8 млрд. долара. Софтуерът, който компаниите използват, за да управляват дигиталните си маркетинг и рекламни кампании, представляват 1,2 млрд. долара от общите приходи на Adobe за миналата година, които достигнаха 4,6 млрд. долара.

От своя страна Microsoft се опитва да разшири Dynamics, нейната софтуерна система, насочена към специалисти в сферата на продажбите. Партньорството с Adobe ще й помогне да се конкурира по-добре със Salesforce и Oracle.

Източник: Инвестор.бг